Du har sikkert mottatt en giro om betaling av kontingent, enten på SMS, epost eller på papir (Eller kanskje begge deler). Kanskje også to ganger i løpet av året.
Etter at vi gikk over til den nye ordningen med medlemsregister i RUBIC, og egen medlemskonto, har dette medført en del utfordringer. Vi sendte ut en informasjon om den nye ordningen pr post, men av ulike grunner har nok dette ikke nådd alle. De fleste har betalt i nettbanken med KID-nummer, men ganske mange i stedet benyttet meldingsfeltet i nettbanken for å legge inn en melding hva betalingen gjelder. De opplever å ha betalt, for det gikk jo tilsynelatende greit. Men her skjer det noe underlig. Betalingen blir holdt tilbake i banksystemet, og tilbakebetalt til din konto etter en tid. Vi har eksempel på at dette har tatt nesten 7 uker for noen!
Vi oppfordrer nå at du sjekker ut dette med din betaling. Betalte du i slutten av en måned så hjelper det ikke bare å se på forrige måneds kontoutskrift, men du må kanskje sjekke to måneder bakover. LUPE har tatt dette opp problemet med RUBIC som skal ta dette opp med bankforbindelsen.
Dersom rett konto og kid er benyttet vil LUPE få tilbakemelding i RUBIC om at du har betalt. Fra medlemskontoen får vi overført et samlebeløp til LUPEs driftskonto hver 14.dag.
Vi vedlegger nå den papirfakturaen som ble sendt ut først. Her står den nye medlemskontoen 8101.60.20575 og KID-nummer knyttet til denne.
Mange har benyttet det gamle kontonummeret for innbetaling av kontingenten. Dette går greit. Her sjekker vi hver 14.dag og oppdaterer innbetalingen i RUBIC. Betaler du for en annen så kan du skrive i meldingsfeltet i nettbanken hvem kontingenten gjelder for. LUPEs driftskonto er som før 0533.09.00662.
Vi i LUPE ønsker deg en riktig god jul og godt nytt år til deg og dine, og håper at du fortsatt vil være medlem hos oss.
Med vennlig hilsen oss i LUPE